sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

12 Ocak, 2010

dereotlu ve zeytinli tuzlu dilimler...


Canım Lalecim yine güzel bir tarif verdi bana. Son günlerde yapıp duruyorum, istekler geliyor devamlı diye... Gerçekten çok lezzetli bir tuzlu tarifi, dereotu, maydanoz, soğan, beyaz peynir ve zeytin... Tam bir Akdenizli ve de çoook lezzetli. Ilık yenmesi gerekiyor ,hemen piştikten sonra tadı en üst düzeyde... Hemen çayınızı demleyin ve yanına bu tuzlu tarifi pişirin ve sonrada keyfini sonuna kadar çıkarın...


Dereotlu ve zeytinli tuzlu dilimler


Malzemeler

2 adet yumurta

2 su bardağı un

1/2 su bardağından 1 parmak fazla zeytinyağı

1/2 su bardağı yoğurt

1/2 paket kabartma tozu

1/2 çentilmiş kuru soğan

1/2 demet maydanoz ( ince ince doğranmış)

1/2 demet dereotu ( ince ince doğranmış)

20 adet siyah zeytin ( çekirdeği çıkarılmış ve ikiye bölünmüş)

150 -200 gr sert beyaz peynir ( elle iri parçalara bölünmüş)

1 çay kaşığı tuz

karabiber

Üstüne sürmek için 3 yemek kaşığı yoğurt ve 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı karıştırılacak

susam, çörekotu

Yapılışı

Fırınımızı önceden 190 dereceye ayarlıyoruz. 20*30 luk dikdörtgen kabımızı yağlıyoruz.

Dereotu, maydanoz, soğan, zeytin ve beyaz peynirimizi karıştırıp üzerlerine karabiber serpiyoruz. Unumuza kabartma tozu ve tuzu karıştırıyoruz.

Yumurtayı çırpıyoruz, yağ ve yoğurdu ekliyoruz. Unumuzu elle yavaş yavaş ekliyoruz ve cıvıkça bir hamur elde ediyoruz. İç malzemelerini de karıştırıp elle kek kabına yerleştiriyoruz. Hamurun üzerine fırçayla yoğurt+yağ karışımını sürüp susam ve çörekotu serpiyoruz.

190 derecede 20-25 dakika üzeri kızarana dek pişiriyoruz.


7 Comments:

At 11:35 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Of.. işte bu! Şahane olduğuna eminim. Kokusunu duyar gibi oldum Begümcüğüm inan. Ellerine sağlık! Bir Pazar kahvaltısında denemeli..

 
At 4:17 ÖS, Blogger begüm said...

Canım arkadaşım merhabalar,
Bu tam senin damak tadına göre bir tarif, yaptığında çok beğeneceksin ve Begüm demişti diyeceksin((((: Sesini duyduğuma çok sevindim arkadaşım.

Görüşmek üzere...

 
At 4:04 ÖS, Blogger ANNEMİNELİ said...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,zaten takipcinizim.Blogunuzu çok beğeniyorum.Benden de sevgi ve saygılarrrrrrrr.

 
At 4:05 ÖS, Blogger Peritozu said...

Cok guzel kabarmislar..
Olsada yesek dedirten bir fotograf olmus.Ellerinize saglik

 
At 4:28 ÖS, Blogger daimamutfak said...

Begümcüğüm bende bu tarifi çok yaparım.bu kıbrısın soğanlı ekmeğine benzer..ellerine sağlık..

 
At 1:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, yaklaşık 2 aydır bloğunu güncellememenin inşallah sağlıkla ilgili bir nedeni yoktur. Senin tariflerini pratik ve lezzetli buluyorum. Pek çoğu daha önce rastlamadığımız tarifler. Çay sofralarında ve davet yemeklerinde çok faydalanıyorum. Lütfen bu kadar ara verme. Bekliyoruz. Sevgiler Hülya

 
At 5:02 ÖS, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm bu tarifini geçen akşam oturmaya gelen arkadaşlarıma ikram etmek üzere denedim. Menüde başka iddialı tuzlular da vardı:) Ama bu tarif hepsinden çok beğenildi. Tarifini de verdim hatta, arkadaşım kahvaltıya yapacağını söyledi misafirleri için. Ben de şimdi son kalan ufak iki dilimi yedim çayımın yanında. Şahane bir lezzeti var. Teşekkürler canım.
Sevgilerimle..

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors